Hyundai Bayon
Recenze a hodnocení: 91 %
Popis Hyundai Bayon
Nový BAYON je SUV, kompaktní zvenčí, velké uvnitř navržené pro zanechání intenzivního dojmu. Množství inteligentních technologií poskytuje nejvyšší úroveň bezpečnosti a konektivity v této třídě. Účinné pohonné jednotky zahrnují také 48V mild hybridní systém.
Hlavní výhody
- Výborný podvozek
- Velký vnitřní prostor
- Rozumná spotřeba paliva
- Výkonné a čistě hrající hi-fi
- Velkorysá tovární záruka
- Úplná výbava u vyšších linií
- Silný pohon s rychlou odezvou
- Dobře naladěné, komfortní pérování
- Prostorný interiér i zavazadelník
- Cena
- Ovládání ventilace
- Prostor
- Pohodlný podvozek
- Neotřelý design
- Komfort jízdy
- Dobře fungující elektronika
Hlavní nevýhody
- Vyšší cena u vybavené verze
- Mild-hybrid nemůže mít rezervní kolo
- Chybějící nastavitelná bederní opěrka i u vrcholné verze
- Slabé hlavní bi-LED světlomety
- Nepředvídatelná rekuperace
- Pevně dané výbavy
- Materiály v interiéru
- Velký schod po sklopení zadních sedadel
- Android auto zlobí
- Hrubý chod mdlého motoru
Odborné recenze
TEST Hyundai Bayon 1.0 T-GDI MHEV: Cena volitelná, super svezení v základu
Po stránce elektronické výbavy a jejího fungování je na tom Bayon obecně velmi dobře – ale pokud chcete skutečně „plnou palbu,“ připravte si šekovou knížku. Ano, dostáváte automaticky pětiletou záruku a zimní pneu pro jakýkoliv rozměr kol, což se hodí, ale v této špičkové konfiguraci se cena za auto s délkou lehce přes čtyři metry (byť s praktickým vnitřkem) a se započítanou slevou 40.000 Kč vyšplhala na 655.890 Kč.
Jde o kousek napěchovaný prakticky vším, co si můžete vymyslet, ale i tak jde o ranec peněz. Velkou parádu udělá i ve skromnějších konfiguracích a bez chytrých funkcí, klidně i bez bezdrátové nabíječky, předních parkovacích senzorů a dalších prvků z vyšších sfér, které umí výslednou cenu v rámci pevně daných výbav a paketů vyšroubovat téměř na dvojnásobek té startovací. Základ je však velmi solidní v tom pravém autovém smyslu i bez pozlátka, a pokud nebudete utrácet málo a ani moc, najdete hezký zlatý střed. Přečíst celou recenzi…
Test: Hyundai Bayon 1.0 T-GDI Smart – konečně náhrada za populární ix20
Bayon se tváří futuristicky. Pod originálním kabátem se ovšem ukrývá celkem obyčejné auto, které skvěle poslouží běžným motoristů. Navíc je cenově dostupné a praktické. Za nás říkáme ano. Přečíst celou recenzi…
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI: obyčejné auto, u něhož si každý přijde na své
Zatímco předchůdce Bayonu, model ix20 cílil spíše na starší klientelu (vyhrál i českou anketu Senior Car 2019), novinka má zálusk i na mladší zájemce o menší rodinný vůz. Už se sice nevyrábí v Nošovicích, ale za to nabídne moderní motory a ještě modernější technologie, na které jsme ještě před pár lety nebyli v menších vozech zvyklí. Kvůli adaptivnímu tempomatu, samočinnému parkování, mild-hybridnímu pohonu, aktivnímu držení v jízdním pruhu nebo prémiovému audiu už si nemusíte kupovat ty nejvyšší modely značky, vše dokáže nabídnout už i nejmenší SUV v nabídce automobilky. Tedy jen pokud chcete – pro puristy nebo i zástupce starší generace je tu pořád atmosférická 1.2 bez moderních vychytávek, za to ale s velmi přijatelnou cenou. Určitě jste ale pochopili, že nás Bayon zaujal i jako celek. Sice šlo v našem případě o vrcholně vybavenou verzi, ta ale dokáže uspokojit i naše nejnáročnější očekávání. A to je přesně tím, co nás překvapilo ze všeho nejvíc – jak komplexní produkt se dá v této novince najít a jak všestranně příjemným umí být společníkem. Přečíst celou recenzi…
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI MHEV: Čím méně, tím lépe
Hyundai Bayon je něco, čemu říkám kompromisní automobil. Tak akorát velký, tak akorát prostorný, tak akorát silný, tak akorát schopný. Nečekejte zde žádnou nadstavbu, nebo překvapivou vlastnost. To není v jeho repertoáru a ani být nemá. Najdete v něm společníka, který vám asi nebude ničím nesnesitelným pít krev. Pokud tedy překousnete jeho vzhled. A navíc jej dostanete za cenu „již od 350 tisíc.“ Musíte však dobře rozmýšlet, jakou specifikaci a jakou výbavu berete. Pokud tam naházíte všechno bez rozmyslu, jako bylo v tomhle konkrétním autě, dostanete se na poměrně nepěknou částku 655 tisíc. V tomto případě však jasně platí, že čím skromnější požadavky máte, tím smysluplnější auto dostanete. Přečíst celou recenzi…
Hyundai Bayon Češi, já jsem nová ix20, milujte mě!
Stroj pro tzv. městské dobrodružství (nikdo od reklamy nikdy nevysvětlil, v čem je jezdění po městě v trochu zvýšeném autě tak dobrodružné) se vrhá do vod, kde loví zákazníky Volkswagen T-Cross, Škoda Kamiq či Peugeot 2008. Primárně směřuje k těm, kdo k životu potřebují výrazný vzhled a kompletní multimédia, řidičští gourmeti by se měli ohlédnout jinde. Na druhou stranu, díky velmi solidnímu zavazadelníku a prostorné kabině Bayon poslouží i mladé rodině, což o většině konkurentů neplatí. Přečíst celou recenzi…
Test Hyundai Bayon 1.0 T-GDI 74 kW, malé levné kombi, které téměř nemá konkurenci
Neurazí, nenadchne. Těmito dvěma slovy by se dal charakterizovat zkoušený model korejské automobilky. Sto koní pod kapotou není úplně málo, ale mild hybrid o výkonu 120 koní jezdí daleko lépe a dokáže zaujmout i nadšeného řidiče. Z opačného spektra motorizací lze sáhnout po atmosférickém čtyřválci s výkonem 84 koní, který naopak bude vyhovovat klidnějším povahám a nabídne kromě nižší pořizovací ceny i lepší kultivovanost. Osobně bych střed motorové nabídky nedoporučoval a spíše dle priorit sáhl buď po základním čtyřválci a nebo po vrcholném mild hybridu.
Hyundai Bayon jako takový bez ohledu na pohonnou jednotku je přesně takové auto, jaké na dnešním evropském trhu trochu chybí. Protože ač si Bayon hraje na co chce, ve skutečnosti je to příjemné malé nenáročné kombi za skvělou cenu. Přečíst celou recenzi…
Test Hyundai Bayon 1.0 T-GDI (2021)
Hyundai dostal nápad, jakých mají automobilky plnou garáž: vyrobit obyčejný vůz s neotřelým designem, velkým kufrem a rozumnou cenovkou. A hle – vznikl Bayon. Obyčejný vůz s neotřelým designem, velkým kufrem a rozumnou cenovkou. Tak takhle prostý je recept na úspěch v automobilové branži? Přečíst celou recenzi…
Test Hyundai Bayon: Náhradník populárního auta, který zcela jistě dokáže zatopit hlavní konkurenci
Co Hyundai Bayon rozhodně není, a na jaké zákazníky cílí, to už jsem zmínil v úvodu. Nástupce populárního modelu Hyundai ix20 rozhodně nečekejte. Naopak pokud přemýšlíte o Fabii, vyrostl jí poměrně zdatný konkurent. A to i cenově. Nejlevnější verze modelu je k dispozici už za cenu 349.990 Kč. Naopak plnou palbu, která se týkala testovaného vozu lze mít za slušných 655.890 Kč – výbava Style s metalickým lakem a paketem Premium.
Kladně a velmi povedeně hodnotím originální a neotřelý design i povedený interiér, který si však i nadále zachovává určité klasické standardy. Pravdou je, že výběr motorizací není úplně to, co by každého oslovilo, ale na druhou stranu klientela je zde víceméně jasná a tady můžu s čistým svědomím říct, že bude dostatečná. Přečíst celou recenzi…
Hyundai Bayon – jestli se vám líbí, není co řešit
Hyundai Bayon velmi příjemně překvapil. Kvalitou svezení je podle mne na úrovni Kamiqu, nabízí však vyspělejší automatickou převodovku i mild-hybridní pohon. Ve výbavě najdeme všechno, co bychom tam čekali, potěší skvěle hrající příplatkové audio, velmi pohodlná sedadla a komfort jízdy. I v levnějších výbavách získáte skvělý základ pohodlného a tichého auta, takže pokud se vám design Bayonu líbí, není co řešit. Přečíst celou recenzi…
Test Hyundai Bayon 1.0 T-GDI MHEV: Denní sluha neodmlouvá
I když se snaží tvářit futuristicky, je stále dost dobře obyčejný. Na silnici se chová příjemně a velká dávka pohodlí mu určitě nechybí. Mild-hybridní techniku bych si ale v jeho případě klidně odpustil a chtěl ho takového, jakým by měl být. Obyčejného, nezničitelného a připraveného odvozit v dalších dvaceti letech celou chalupu do bytovky a zpět minimálně tisíckrát. Přečíst celou recenzi…
Test Hyundai Bayon: Umí přesvědčit i zklamat
Nejmenší crossover značky Hyundai má i bez mildhybridního ústrojí velmi dobrou spotřebu, výborná sedadla a podvozek, který dobře zvládá nástrahy okresek.
Ale tím, že se svou stavbou karoserie nejde o malé MPV jako předchůdce, ale řadí se spíše mezi „malé velké“ hatchbacky, má širší pole konkurentů. A důležité detaily jako slabý výkon světlometů nebo nevyladěný start-stop systém pak mrzí o to více. Přečíst celou recenzi…
Hyundai Bayon: Dlouhodobý test je za námi! Víme, za kolik jezdí a co je jeho největší přednost
Každý z nás jistě už mnohokrát slyšel o „motorech do sekačky, co proti větru couvají“ – koneckonců stačí občas otevřít zdejší sekci komentářů. Jenže navzdory hluboce zakořeněným názorům lidí, kteří mnohdy s přeplňovaným tříválcem nikdy ani nejeli, umí tyto motory často dost překvapit. A ten v Bayonu je toho zářným příkladem. Oproti nejsilnější jednotce z předchozí iX20 jede o obrovský kus lépe, je uživatelsky daleko přívětivější a hlavně o dost méně žere. Samozřejmě se tu objeví argument servisní náročnosti v budoucnu, ale ten se objevuje s každou novou technologií a nikdy to nakonec není tak horké. Takže ano, tříválce mohou v některých případech posunout kvality auta o velký kus dál. Přečíst celou recenzi…
TEST Hyundai Bayon 1.0 T-GDI MHEV 7DCT – Kdo jsi a co jsi udělal s ix20?!
Pořizovací cena testovaného exempláře 655.890 Kč by vás na první dobrou mohla odradit, ale nenechte se zmást. Je to taková ta typická novinářská specifikace, ve které najdete absolutně všechno. I to, co ke každodennímu životu nutně nepotřebujete. Já bych se klidně spokojil s prostřední výbavou Smart. Ta má také Bi-LED světlomety, manuální klimatizaci, tempomat s omezovačem rychlosti a menší středovou obrazovku s osmi palci bez navigace, avšak pořád s podporou Apple CarPlay a Android Auto. Takový vůz vyjde s testovaným motorem a dvouspojkou na 519.990 Kč. A kdo ví, jestli bych se po porovnání obou litrů nakonec nerozhodl pro slabší neelektrifikovanou verzi, která stojí 439.990 Kč, respektive 479.990 Kč s automatem.
Chtěl bych vidět výraz zákazníků, kteří přijdou na showroom poptat novou ix20 a prodejce je přivede k novému Bayonu. Předpokládám, že jejich reakce bude podobná titulku dnešního testu. Pravdou ale je, že pokud skousnete (nebo se k němu jako já propracujete) extravagantní design exteriéru, dostanete slušně vybavené, prostorné a dobře jezdící malé SUV, které ani nemusí stát tak moc. Přečíst celou recenzi…
Odborné video recenze
Test: Hyundai Bayon je malý veľký crossover s úsporným štvorvalcom
Benzínový atmosférický štvorvalec zbúral naše predsudky o najslabšom motore v ponuke. Aj s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou má pomerne široké využitie a nízku spotrebu.
TEST HYUNDAI BAYON – crossover zrelých vodičov
Už dávno sme sa nestretli s autom, ktoré je tak priamočiaro venované zrelým vodičom. S trochou preháňania by sa dalo tvrdiť, že dôchodcom, no to by už nebola pravda. Každopádne samotná značka Hyundai Motors pri definovaní hlavnej cieľovej skupiny pre nový typ Bayon dala autu všetky prednosti, ktoré zrelí vodiči a ich spolujazdci oceňujú. Dostupná cena, ľahké a prehľadné ovládanie, veľký vnútorný priestor aj kufor, pohodlné nastupovanie a všestranný podvozok. Bayon v žiadnej verzii nehýri výkonom, pohonom oboch náprav, najnovšími technológiami ani plejádov asistentov vodiča. Prináša však nízku spotrebu a ozaj malé prevádzkové náklady. Dá sa považovať za jednoduché auto starej školy. Čo všetko sme si po týždni všimli?
TEST | Hyundai Bayon 1.2 MPi | Crossover namiesto malého kombi? | Motoring TA3
Malé kombíky, vyšli z módy a končia. Dokážu ich nahradiť crossovery? Vyskúšali sme to s Hyundaiom Bayon. Pod výstredným kabátom sa skrýva dobre vymyslené a na pomery triedy priestranné auto. Utiahne ho základný atmosférický štvorvalec?
Hyundai BAYON 1.0 T-GDi 7DCT (120 k): Veľa miesta za dobrú cenu
Hyundai vypĺňa medzeru medzi modelmi i20 a Kona novým mestským crossoverom, ktorý po technickej stránke vychádza z i20, ale dostal svojský dizajn a hlavne viac priestoru, veľký kufor a pohodlnejšie sa do neho nastupuje. A ešte je tam jeden dôležitý rozdiel v porovnaní s i20, ale o tom už vo videu… Slovenský importér o ňom hovorí ako o rodinnom aute za férovú cenu – tak tú aspoň základné ceny jednotlivých verzií.
TEST – Hyundai Bayon 1.0 T-GDi – Kórejský oportunista
Hyundai Bayon je rodinný crossover, ktorý chce zaujať predovšetkým racionálne zmýšľajúcich klientov.
Hodnocení a recenze uživatelů
Zatím nejsou žádné recenze. Buďte první, kdo ji napíše.