
Hyundai i30
Recenze a hodnocení: 90 %

Popis Hyundai i30
Hyundai i30 je pětimístný automobil nižší střední třídy vyráběný jihokorejskou automobilkou Hyundai. Na trh byl uveden v roce 2007. Pro evropský trh se v současnosti vyrábí v továrně ve slezských Nošovicích. Patří mezi nejprodávanější automobily v ČR.
Hlavní výhody
- Výhodná cena
- Komfortní odpružení
- Nízká spotřeba paliva
- Dlouhá záruka
- Atraktivní vzhled
- Objemný a dobře přístupný zavazadelník
- Kultivovaný a úsporný diesel
Hlavní nevýhody
- Slabší zrychlení
- Nepravidelný světelný kužel LED
- Nestabilita zatíženého vozu
- Průměrné zpracování palubní desky
- Design interiéru
- Součinnost automatické převodovky s dieselovou jednotkou
Odborné recenze
TEST Dlouhodobý test Hyundai i30 kombi 1.5 DPI Smart: Nenáročný dělník dře, co stačí
Jakmile potlačíme ambice někam spěchat, třicítka je velmi příjemné auto. Měkoučké sedačky posádku obejmou a komfortní podvozek uklimbá. Jeho nevýhodou je pokles kufru při plném zatížení, na což auto s vlečenou zadní nápravou reaguje jankovitým chováním za bočního větru. Instinktivně tak každý sundá nohu z plynu.
Receptem na to je zvýšení tlaku pneumatik podle pokynů výrobce ze standardních 2,2 na doporučených 2,75 baru. Ačkoliv se do toho málokomu z uživatelů chce, hyundai na pneumatikách 205/55 R16 si o hru s tlakem vyloženě říká.
Po půlroce hodnotíme třicítku s patnáctistovkou jako normální a jednoduché auto pro nenáročné přesuny. Ačkoliv hlad po pohybu důstojně zasytí, gurmán si na ní nepochutná. Ovšem za ty peníze není co řešit. Vůbec se nedivíme, že jich denně potkáváme na silnicích mraky. Pokud vše půjde podle plánu, na konci ročního testu na počítadle ujetých kilometrů zasvítí 30.000 km. A třeba se objeví i nějaké závady, které se třicítce zatím úplně vyhýbají. Přečíst celou recenzi…
Hyundai i30 1.5 DPi: Šetřit tu neznamená trpět
Na atmosferické benzíny ve větších autech už jsme skoro zapomněli. Na jednu stranu se tomu nedivím, z uživatelského hlediska je přeplňování komfortnější a příjemnější, tomuto řešení ale hraje do karet spolehlivost, nízká cena a slušná spotřeba. Když si zvyknete na častější řazení a nebudete mít potřebu lítat po dálnici s tempomatem na sto šedesáti, může pro vás být atmosferická i30 dost příjemným společníkem. Obzvláště pokud nejste příznivcem dotykového ovládání všeho a různých dalších novodobých “nešvarů”. Za cenu pod čtyři sta tisíc jde pravděpodobně o nejlepší poměr ceny a kvality, jaký dnes na trhu můžete dostat. Přečíst celou recenzi…
Test Hyundai i30 kombi – Král nižší střední třídy
Modernizované provedení i30 v praktičtějším provedení kombi startuje na částce od 394.990 Kč. Při využití jarního bonusu se cena sníží na lákavých 354.990 Kč. S drtivou většinou konfigurací se lze vejít pod hranici půl milionu korun a to i v případě varianty s 1,5 T-GDI Mild Hybrid o výkonu 159 koní a druhém nejvyšším výbavovém stupni „Smart” (494.990 Kč). Za tuto sumu získáte opravdu pohledné, prostorné a výkonné kombi, které uspokojí potřeby většiny čtyřčlenných rodin. Průměrná palubní deska a občasné horší dílenské zpracování je rázem zapomenuto. Pokud se však podíváme na testovaný exemplář, rázem se pohybujeme v nebezpečně vysokých cenách. Po využití bonusu se totiž bavíme o voze v hodnotě 661.890 korunách. Volbou rozumu v případě poptávky dieselové jednotky je tak specifikace 1,6 CRDi s manuální převodkou a nižším výkonem 115 koní ve výbavě Comfort. V takovém případě si i30 můžete pořídit za 454.990 korun a to je cena, kterou si svými dovednostmi obhájí. Přečíst celou recenzi…
Recenze Hyundaie i30 Kombi 1,5i CVVT Smart
Ondřej Hrubeš alias Hrubis otestoval modernizovaný Hyundai i30 Kombi, který měl pod kapotou motorizaci bez přímého vstřikování a turba. Agregát s označením 1,5i CVVT opravdu nebyl žádný dravec. Měl výkon pouhých 81 kW a točivý moment 144 Nm. Podle Ondry se ale jedna o velmi pohodový a hlavně spolehlivý motor. Přečíst celou recenzi…
Dvojtest Hyundai i30 kombi po faceliftu: Racionální diesel vs. dychtivý benzín v N Line
Pro koho tedy je dieselová či benzínová i30 kombi? Nestydím se říci, že pro všechny, kteří nechtějí moc velké rodinné auto.
Podvozky obou aut jsou povedené, a obecně se obě varianty řídí o něco víc jako auto a o něco míň jako spotřebič ve srovnání se základním Volkswagenem Golf. Jestli se jedná o přímého konkurenta, si nicméně nejsem jistý, protože golf je přeci jen o chloupek větší a taky dražší, ale to jen tak na okraj. Přečíst celou recenzi…
Test Hyundai i30 Kombi 1.6 CRDi MHEV: Výjimečně normální
Nepotřebují za jízdy emoce. Potřebují spolehlivý dopravní prostředek za rozumné peníze. Nepotřebují iPad s volantem, ale obyčejného pomocníka na každý den. A přesně taková i30 je. Rozhodně nechci, aby to znělo, že jde o zastaralé auto. V repertoáru má všechny moderní vychytávky, jen kolem nich nestaví veškerou svoji existenci. Jestli u auta hledáte zrovna takové kvality, potěší i cena. Hyundai i30 jde totiž stále koupit hluboko pod 400 tisíc, přesněji za 354,990, a v daném segmentu budete hledat lepší nabídku těžko. Pětiletá záruka bez omezení kilometrů je jen třešnička. Testovaný kousek už tedy stál přes 600, ale šlo v podstatě o vrchol nabídky –a moc věcí, za které by ještě šlo připlatit, už nenajdete. Přečíst celou recenzi…
Test Hyundai i30 N (2022): impérium vrací úder II
Má-li být Hyundai i30 N vstupenkou k řidičským autům, neuděláte jeho koupí chybu. Zcela bez potíží jej můžete používat jako daily car na ježdění do práce (jen tedy počítejte se spotřebou kolem 9 litrů benzinu), o víkendu pak můžete brousit zakroucené okresky. Hyundai i30 N vás hodně naučí, ale pokud uděláte chybu, tak vás nevytrestá. Kombinace podvozku, motoru a elektronických vychytávek je dokonalá. Naše verze Performance s manuální převodovkou vyjde na velmi rozumných 789 990 Kč. Třeba blízká konkurence Cupra Leon vyjde minimálně o 200 tisíc Kč dráž. Přečíst celou recenzi…
Odborné video recenze
2019 Hyundai i30 Fastback 1.0 T-GDI, 4K POV TEST: Komfortní volba rozumu
Hyundai i30 Fastback možná vypadá sportovně, ale to jen klame tělem. Jedná se o opravdu hodně komfortní auto. Alespoň tedy v testované nižší konfiguraci.
Hyundai i30 facelift (2020) TEST 1.5 DPi vs 1.6 CVVT a kombi N-Line 1.6 CRDi
V rámci domáceho testu nového Hyundai i30 facelift sme sa podrobnejšie pozreli na základný atmosferický benzínový motor 1.5 DPi, ktorý sme aj porovnali s výkonnejším predchodcom 1.6 CVVT s viacbodovým nepriamym vstrekovaním. Ako dopadol súboj 1.5 DPi (81 kW/110 k) vs 1.6 CVVT (88 kW/120 k) v šprinte a porovnaní pružnosti na treťom a štvrtom prevodovom stupni? V druhej časti testu sme základný motor vymenili za aktuálny vrchol ponuky, kombík vo verzii N-Line s naftovým agregátom 1.6 CRDi (100 kW/136 k) v mild hybridnom prevedení so 7-stupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou DCT. Prajeme príjemné sledovanie …
Martin Vaculík a Hyundai i30 se základním motorem 1.5 DPI: Auto, o které jste si hodně psali!
Technický specialista Martin Vaculík má pro vás další videonálož. Tentokrát se v obsáhlém díle zaměří na kombík Hyundai i30 se základní motorizací. Potkat v dnešní éře turbomotorů a elektrifikovaných pohonných jednotek poctivou atmosféru, to není jen tak. Čest všem výjimkám, na jejichž sečtení vám však pomalu stačí prsty jedné ruky. Pro své atmosférické agregáty je dobře známa třeba Mazda, ale věděli jste, že je nabízí také Hyundai? Coby motorový základ si našel cestičku rovnou do populárního modelu i30
TEST Hyundai i30 1.6 CRDi MHEV – Patří už do důchodu? – CZ/SK
Hyundai i30 ve verzi kombi je u nás velice oblíbené auto. Jenže většina konkurentů – v čele s Golfem a Octavií – už přezbrojilo na nové, digitální generace. Hyundai tak vedle nich působí trochu jako obyčejné auto. Znamená to ale, že je zastaralý, nebo to může být výhoda? A jak do toho všeho pasuje nový mild-hybridní motor? Dozvíte se videu.
Hodnocení a recenze uživatelů
Úzký sedåk
Sedět znamená trpět. Úzké sedáky nejsou vhodné pro postavy vyššího vzrůstu nad 170 cm. Pomůže podsedak nebo autocalounik.
Bez nadpisu
Motor u Hyundai i30, 1.5 DPI v HB, model Smart je z mého pohledu a zkušenosti vhodný pro běžného uživatele do města na krátké vzdálenosti. Je vcelku úsporný a není brzdou provozu. Na delší vzdálenosti je vůz s tímto motorem vhodný na klidnou jízdu, čímž klesá spotřeba (u mne 5,2 – 5,6 ltr/100 km.) Max rychlost do 120 km/hod. při plném vytížení vozidla. Škoda, že nejsou při duální klimatizaci výdechy pod loketní opěrkou na zadní straně, a to pro cestující vzadu a standardně porty pro připojení mobilu atd.