Kia Stonic
Recenze a hodnocení: 94 %
Popis Kia Stonic
Kia Stonic je SUV vozem nižší třídy a její jméno je odvozeno od slov „speedy“ a „tonic“ a tomto smyslu naznačuje, že jde o agilní vůz nabízející v segmentu kompaktních SUV něco nového. Stonic je na trhu od konce roku 2017. Stonic nabízí sportovní, mladistvý a futuristický vzhled s jedinečnou grafikou koncových svítilen. Je velmi hravým společníkem do města.
Předností je, kromě atraktivního vzhledu, velmi dobře vybavený základní infotainment, nízká pořizovací cena, bohatá výbava a klidný jízdní projev. Stonic zaujme především lidi, kteří hledají nenáročné, ale stále ještě praktické auto a také mladé lidi kteří dbají na vzhled a konektivitu.
Hlavní výhody
- Komfortní podvozek
- Ergonomie kabiny
- Dostatečný vnitřní prostor
- Zpracování
-
Snadné ovládání
-
Dobrá základní výbava
-
Rozumná spotřeba
-
Nádrž s objemem 45 litrů
- Povedený vizuál i svižná odezva systému
- Mild-hybridní pohon u jednolitrového tříválce
- Přehledně zpracovaná aplikace
- Příjemné sladění charakteristiky spojky a reakce motoru při rozjezdech
Hlavní nevýhody
- Vysoké otáčky na dálnici i okresce
- Svéhlavý stop-start
- Omezená dynamika v přímce
- Ne vždy funkční on-line prvky
- Omezené možnosti ovládání vozu přes UVO Connect
- Slabší halogenové světlomety
Odborné recenze
TEST Kia Stonic 1.2 DPi Exclusive – Nádherně obyčejné auto
Když jsem si vůz Kia Stonic se základní motorizací 1.2 vyzvedával, neměl jsem zrovna velká očekávání. Nakonec jsem si ale tohle vcelku obyčejné auto nesmírně oblíbil. Svou celkovou jednoduchostí se totiž jedná o neuvěřitelně příjemné a univerzální auto, které bych si osobně klidně pořídil na důchod. Příjemně se do něj nasedá, hezky se s ním jezdí, má jednoduchou kabinu, nabízí dostatek prostoru i komfortu, umí překvapit i moderní technologií a navíc se řidiče nesnaží zruinovat. Ceny už ale také nejsou tak vstřícné, jak kdysi bývaly.
Když jsem před více než rokem psal o modelu Stonic 1.0 T-GDI 88 kW, stála základní motorizace 1.2 DPi v kombinaci se základní výbavou Comfort od 359.980 Kč. Dnes už ale základní cena startuje od 399.980 Kč. Při růstu cen v posledních měsících ale asi není automobilku příliš z čeho vinit.
Zkoušená výbava Exclusive s testovanou motorizací startuje od částky 444.980 Kč, tedy o 40.000 Kč levněji než 1,0litrový tříválec o výkonu 74 kW. V kombinaci s testovanou výbavou se pak model dostal až na cenovku 494.802 Kč. Jestli je to hodně nebo málo už nechám jen na vás, osobně by mi však tohle auto v dané konfiguraci celkem dávalo smysl. A to už se nějakou chvíli nestalo. Přečíst celou recenzi…
Test: Kia Stonic 1.2 DPI – moc nejede, ale nic lepšího neseženete
Kia Stonic je vlastně obyčejné auto vracející řidiče do dob minulých, kdy pro svižnější jízdu bylo nutné atmosféricky plněné čtyřválce točit a dobře přitom pracovat s řadící pákou. Tahle malá Kia se hodí zejména pro defenzivně jezdící motoristy, kterým se odmění příjemnou spotřebou paliva a dlouholetým bezproblémovým provozem. Stonic je kvalitně udělaný automobil, který můžete mít s velmi zajímavou výbavou za stále přijatelnou cenu. Podobně obyčejný vůz, který má všechny předpoklady věrně sloužit, už jen těžko naleznete. Přečíst celou recenzi…
TEST Kia Stonic 1.2 DPI: Jak ušetřit, ale moc netrpět
Základní motor je tedy ve Stonicu důstojnou volbou pro klidnějšího řidiče – oproti přeplňovanému litrovému tříválci sice přijde o jeden rychlostní stupeň navíc a lepší dynamiku, ale ušetří 40.000 Kč, které může použít na dovybavení vozu dle svých potřeb.
Jako auto pro městské a příměstské jezdění tato kompaktní Kia funguje velmi dobře. Nabídne solidní výbavu s užitečnými prvky, snadnou obsluhu, hezky se s ní parkuje, je z ní dobře vidět, dovnitř se snadno nasedá… A to vše za velmi férové peníze. Pokud si jdete vybrat do dealerství korejské značky, svezte se – možná budete příjemně překvapeni a ještě hodně ušetříte. Přečíst celou recenzi…
Test ojetiny Kia Stonic
Testovaný kousek od Mototechny měl najeto něco málo přes 30.000 kilometrů a nejevil žádné známky opotřebení. To samé platilo i pro interiér a podvozek. Konstrukce a odolnost autu tedy nechybí. Jako zánovní roční auto dává perfektní smysl. Za 300.000 korun dostanete praktické a dobře jezdící auto, kterému vlastně nic moc nechybí. Oproti úplně novému ušetříte zhruba 100.000 a první cenový propad, který bývá nejdrastičtější.
Auto je příliš čerstvé, abychom se věnovali tomu, co se kazí. To čas zatím neměl šanci ukázat. Technika je však léty prověřena z ostatních modelů KIA nebo sesterské značky Hyundai. Přečíst celou recenzi…
Test Kia Stonic 1.2 DPI (2022)
Kia Stonic se základním motorem je auto, které nás svým jízdním projevem trochu vrací do minulosti. Do doby, kdy jste s řadicí pákou museli pracovat a při potřebě jakéhokoliv výraznějšího zrychlení jste museli motor vytočit do otáček. To už z dnešních moderních přeplňovaných motorů neznáme, ty mají točivý moment výrazně vyšší a navíc dostupný už ve výrazně nižších otáčkách. U testovaného Stonicu, abyste jeli svižně, musíte točit v poslední třetině otáčkoměru, jinak bude dynamika hodně vlažná. Na druhou stranu spotřeba paliva nemá tak velký rozptyl podle stylu jízdy.
Modernizovaná verze Stonicu je chytřejší než ta původní, dostala i zcela nový multimediální systém. Ten umí ve vyšších výbavách bezdrátový Apple CarPlay a Android Auto, ale také např. dopravní informace v reálném čase, předpovědi počasí, body zájmu, ceny paliva a podrobnosti o možnostech parkování na ulicích i jinde – včetně cen, polohy a dostupnosti. Rozšířena byla také nabídka aktivních jízdních asistentů.
A cena? Nejlevněji koupíte aktuálně crossover Kia Stonic za 399 980 Kč v nejnižší výbavě Comfort. I ta už má ale klimatizaci, tempomat nebo dálkové centrální zamykání. Pokud byste chtěli jiný než testovaný motor, budete muset do vyšší výbavy Exclusive, přičemž s litrovým turbodmychadlem přeplňovaným tříválcem už budete muset zaplatit minimálně 484 980 Kč. V případě, že byste jej chtěli s automatem, to bude 509 980 Kč. Přečíst celou recenzi…
Kia Stonic – jaká je s dieselem pod kapotou?
Já osobně bych dal přednost starší verzi o výkonu 81 kW (prodávala se velmi krátce) ještě bez AdBlue a vždy se šestistupňovou manuální převodovkou. Motor je i po letech spolehlivý a na dlouhé vzdálenosti bude sloužit určitě k Vaší plné spokojenosti.
Počítejte u něj se spotřebou oscilující kolem 5,5 l/100 km. Při provozu je tenhle diesel příkladně tichý a taky hezky pružný. Jezdí se s ním opravdu příjemně. Horší je to s novější generací dieselu CRDi o výkonu 85 kW, která přišla na vybrané trhy v roce 2018 a vydržela tam dva roky.
Jednotka má velmi drahé náhradní díly, rozhodně to nebude levná záležitost na provoz – ani při delších trasách. Na Stonic s tímto motorem narazíte hlavně v Německu, u nás se neprodával. Od něj bych dal raději ruce pryč.
Jako vždy doporučuji auto dobře vybírat, ideálně si k nákupu přizvat nezávislého odborníka. Přečíst celou recenzi…
Kia Stonic (2017-)
Pro rok 2020 pak Kia Stonic prošla modernizací. Vzhled upravily nové full-LED světlomety nebo standardně dodávaná 8″ dotyková obrazovka multimediálního systému uvnitř. Větších změn se dočkala technika, když se nabídka motorů výrazně proměnila v reakci na přísnější emisní normy. Nových generací se dočkala jak atmosférická dvanáctistovka s dvojportovým vstřikováním (62 kW), tak tříválec 1.0 T-GDI (74 kW). Ten byl navíc nově dostupný také jako mild-hybrid, ve variantách se 74 a 88 kW. Přečíst celou recenzi…
TEST Kia Stonic Dojmy z UVO Connect a mild-hybridního pohonu
Na test UVO Connect jsem si vyzvedl městský crossover Kia Stonic s litrovým tříválcem okořeněným o technologii MHEV o celkovém výkonu 88 kW. Jelikož je mild-hybridní pohon stále poměrně nový, a protože mám zkušenosti s identickou motorizací bez MHEV, uvedu níže také rozdíly, které jsem během pár set ujetých kilometrů zaznamenal. Nejprve však o infotainmentu a možnostech chytrého propojení. Přečíst celou recenzi…
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI MHEV: Mladý dospělý
KIA Stonic je velice povedený malý crossover, vyjimečný především tím, jak dospěle se chová. Je stejně schopná, jako vetší XCeed, jen je prostě o kus menší. Nedělá kompromis ve výkonu, ani jízdních vlastnostech, klidně zvládne daleké cesty, i „hopsání“ po městě, přitom i s automatem je velmi asketická.
Nebál bych se ani základního modelu za 360 tisíc, já osobně bych však musel mít automat, který vyjde na 450, testovaný hybrid by stál 514 tisíc korun. Přečíst celou recenzi…
Test: Modernizovaná Kia Stonic – klasika v novom kabáte
Stonic je podľa nás voľbou, ktorá stojí za zváženie. Celkom sa nám na ňom páčila vhodne zvolená kombinácia „softvérových a hardvérových ovládačov“, rovnako ako aj jazdné vlastnosti pri dynamickej jazde. Trošku však za tento nadštandard budete platiť úrovňou jazdného komfortu, no určite nie tak, aby sme ho označili za slabý. Naopak, získavate auto, ktoré je vzhľadovo mimoriadne zaujímavé aj bez toho, aby muselo na seba upozorňovať rôznymi samoúčelnými extravaganciami. Testovaná kombinácia je podľa nás z hľadiska pomeru cena/hodnota zaujímavá, aj keď aktuálne za prakticky rovnakú cenu môžete mať Ceed s tým istým motorom a ak chcete ušetriť, možno sa oplatí aj porovnanie s Riom. Přečíst celou recenzi…
Test KIA Stonic 1.0 T-GDi: čím jednoduchšia, tým lepšia
Chcete počuť nejaký záver? Neobjavím teplú vodu, keď napíšem, že Stonic 1.0 T-GDi (73,5 kW/100 k) je príjemná a priamočiara KIA, ktorú môžem s pokojným svedomím odporučiť. Určite má svoje chyby, žiadna z nich však nebola taká zásadná, aby ma nejakým spôsobom vyrušila a donútila uvažovať nad konkurenciou. Ak sa vám páči, pokojne ho kúpte. Za iné verzie ruku do ohňa nedám, ale za túto áno. Přečíst celou recenzi…
Odborné video recenze
TEST: Kia Stonic – Spolehlivé auto s klidnou duší
Test Kia Stonic 🚗 Jak si v vedl tenhle ani ne dva roky starý vůz? Dozvíte se v testu 😎
Test auta: Kia Stonic | Motoring TA3
Kia Stonic prešla omladzovacou kúrou zameranou viac na technológie než na dizajn. Vzhľad auta pozmenili nové farebné kombinácie a zliatinové disky. Patrí medzi najnižší crossover s výškou len 1,52 metra. Testované vozidlo: Kia Stonic Motor:1.0 T-GDI Smartstream Výkon: 73,5 kW/100 k pri 4500-6000 ot./min Krútiaci moment: 172 Nm pri 1500-4000 ot./min Kombinovaná spotreba paliva: 5,4 – 4,9 l/100 km Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 10,7 s Maximálna rýchlosť: 183 km/h Prevodovka: 6-stupňová manuálna Objem batožinového priestoru: 332 – 1135 l
2021 Kia Stonic 1.0 T-GDI MHEV: Oblíbený crossover po modernizaci s hybridem pod kapotou
Dobře vypadající crossover za rozumnou cenu a se sedmiletou zárukou? Tak to je Kia Stonic. Co předvede s nejsilnějším mild-hybridním motorem?
Hodnocení a recenze uživatelů
Zatím nejsou žádné recenze. Buďte první, kdo ji napíše.