
Škoda Kamiq
Recenze a hodnocení: 91 %

Popis Škoda Kamiq
Škoda Kamiq je městské SUV (tzv. B-SUV) automobilky Škoda Auto. Vůz byl oficiálně představen 26. 2. 2019, světová premiéra připadla na Autosalon Ženeva 2019. Kamiq stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).
Hlavní výhody
- Na svou třídu kvalitní materiály
- Vnější design
- Vnitřní prostor
- Výkonný motor
- Dospělé jízdní vlastnosti
- Nabídka elektroniky
- Místo pro pasažéry
-
Ergonomie
- Uživatelsky jednoduchý
- Dobrý výhled
- Výkon čelních LED světlometů
Hlavní nevýhody
- Asistenty nejde trvale vypnout
- Ovládání ventilátoru přes menu
- Vyšší cena příplatků
- Zadní lavici nelze posunovat
- Panel klimatizace tlačí do nohy
Odborné recenze
test Škoda Kamiq 1.0 TSI Zaostřeno na technologie
Když nad tím tak přemýšlím, všechno důležité jsem řekl vlastně v prvním odstavci. Kamiq je převlečená Scala s trošku vyšší stavbou karoserie. Crossover vypadá malinko zavalitěji, ale nesedí se výš a nedostanete pohon všech kol ani za příplatek. Důvody, proč upřednostnit Kamiq před Scalou, jsou dva. První je, že se vám prostě líbí a ten druhý, že byste chtěli více prostoru pro hlavu a vzdušnější interiér. Oba důvody jsou naprosto relevantní.
Celkově jde ale o solidně zpracované auto, které s pár příplatky umí udělat i nějakou tu parádu. Na silnici je klasicky trošku tvrdší a možná budete muset přemýšlet, jakou motorizaci vzít. Mladé rodině ale bude auto sedět nejen díky „simply clever“ řešením, ale především zásluhou velkého vnitřního prostoru a moderním prvkům, které udržely krok s dobou. Přečíst celou recenzi…
Test Škoda Kamiq 1.5 TSI Monte Carlo: Miláček lidu
Díky mírně zvýšenému podvozku se nemusíte bát polňaček nebo parkování u obrubníků, zároveň tím ale neutrpěly jízdní vlastnosti. Pokud jde o ceny, tak základní litr o výkonu 77 kW (jako jediný pouze s manuálem) startuje na 427.900,-. Tady se určitě vyplatí připlatit si rozumných 20.000 za silnější variantu. Testovaná patnáctistovka pak startuje těsně pod 490.000 korun, verze Monte Carlo téměř na 600 tisíc. Když se zapomenete v konfigurátoru, tak se klidně můžete přiblížit cenovce 800.000 korun a tu už Kamiq obhajuje poměrně složitě. Když se ale budete držet ve středu nabídky, i dobře vybavené auto se vejde do šesti set tisíc a za tyhle peníze je Škoda Kamiq opravdu férový všeuměl. Kompaktní crossover pro mě ještě nedávno byly takovou zbytečnou nadkategorií, ale jak ukazuje Kamiq, leccos se může s časem změnit. Vlastně už se ani nedivím jejich úspěchu a nevidím je jako něco, co se snaží parazitovat na úspěchu SUV, ale spíš jako auta, která jsou logickým vývojem klasických hatchbacků. Přináší lepší praktičnost, větší univerzálnost, zároveň ale minimum kompromisů z pohledu jízdních vlastností. Přečíst celou recenzi…
Škoda Kamiq
Spojení “SUV do města” navozuje dojem překonávání nějakých terénních nástrah ve městě, ale to je trochu moc nadnesené. Na našich silnicích zatím nejsou výmoly tak hluboké, aby byla potřeba ta zvýšená světlá výška, která často degraduje komfort jízdy. Ne tak u Kamiqa, který si zachoval příjemný komfort jízdy i s tou vyšší stavbou. Tu ocení hlavně ti, kteří musí třeba dávat děti do sedaček, nebo mají problémy s nasedáním do běžného vozu. Zlepšenou průchodnost terénem pak někteří chalupáři. To nic nemění na tom, že Kamiq je velmi dobré auto pro každého, které na malé délce poskytuje nečekaně prostornou kabinu. Je skvělé, že Kamiq nepřibral kilogramy, a tak na jeho pohon může úplně bohatě stačit skvělý litrový benzínový motor, který nepotřebuje moc paliva a není nutné kupovat dražší naftový motor. Jen těžko se pohonu, jízdnímu projevu, nebo výbavě hledají chybičky. Je to skvěle vymyšlené auto, s dostatkem prostoru na všech sedadlech a rozumným kufrem. To všechno jen potvrzuje, že popularita škodovek na českém trhu není z nějaké nacionalistického důvodu, ale čistě pragmatickou záležitostí, protože dostanete přesně to, co jste chtěli. Přečíst celou recenzi…
TEST: Škoda Kamiq 1,0 TSI Scoutline – menší a dražší, než Scala, co je lepší volbou?
RECENZE: Kamiq není jen nafouknutá fabie. Pro trápení na rozbité cestě oceníte ‚žehlicí‘ vlastnosti
Díky moderní platformě MQB-AO a množství asistenčních systémů ale umí Kamiq „zabrat“ i při sportovnějším jízdním stylu. Ale důležitější podle nás je, že díky světlé výšce, která je o 37 mm vyšší než u scaly, bude Kamiq praktičtější třeba na příjezdové cestě k zahradě či chatě. A že se do jeho kufru, který může mít podlahu zároveň s hranou nárazníku, dobře skládá náklad.
Z jízdního i praktického hlediska vlastně nemáme autu příliš co vytknout, snad jen přechod na opravdu výrazně dotykové ovládání infotainmentu nemusí být každému po chuti. Na druhou stranu umí být Kamiq neustále on-line a nabídnout sadu špičkových služeb, včetně vzdáleného přístupu k informacím o vozu za pomoci mobilní aplikace. Vůz lze takto na dálku odemknout i zamknout, uživatel ho může lokalizovat na mapě či nechat rozblikat, ukazují se informace o posledních jízdách a podobně. Přečíst celou recenzi…
Test: Škoda Kamiq 1.5 TSI DSG. Nejdospělejší z kompaktních
Kamiq s nejdospělejším motorem v nabídce je bez pochyby tou nejlepší možnou volbou. Z kompaktního SUV se rázem stává dospělé auto, které můžete naložit po střechu a ani tak se nezalekne levého pruhu německé dálnice. Pružné zrychlení je více než dostatečné a spotřeba přijatelná. Bohužel pro to, abychom na silnici vídali víc takto šťavnatých Kamiqů nehovoří cena. Rozdíl mezi nejsilnějším tříválcem a testovaným motorem je aktuálně 40 000 Kč a překročení půl milionu je v očích většiny zákazníků už příliš.
Pokud vám ale mohu poradit, vykašlete se na často zbytečné příplatky. A jestli má Kamiq být vaším novým služebním autem, obětujte část platu nebo pracovních benefitů právě za tento motor. Nebudete litovat! Přečíst celou recenzi…
Škoda Kamiq – Prostorný a praktický – test
V duchu dnešních trendů maximální konektivity a využití systémů a aplikací pro pohodlnější řízení je Kamiq plný technologií. Může mít adaptivní tempomat fungující až do rychlosti 210 km/h, řada asistentů je ale ve standardu, jako udržování v jízdním pruhu, upozornění na riziko čelní kolize, po kterém následuje nouzové brzdění, či pomoc při rozjezdu do kopce. Permanentní připojení zajistí integrovaná SIM karta. To je zapotřebí i kvůli aktualizacím používaných aplikací, někdy ale máte pocit, že trochu často vstupují do komunikace mezi vámi a multimediálním systémem, třeba když chcete nastavovat jiné parametry jízdy nebo systému. Zrovna v této oblasti ale čas většinou přináší lepší výsledky a doladění vlastního přístupu k ovládání potřebujete víc času než dobu běžného redakčního testu. Přečíst celou recenzi…
Škoda Kamiq Monte Carlo: Nevyrovnaná osobnost
Z článku se může zdát, že Škoda Kamiq Monte Carlo se výrobci moc nepovedla. To vůbec není pravda. Naopak, nabízí spoustu pozitivních vlastností. Umí vypadat k světu, má kvalitní interiér a její motor je opravdu dobrý. Jenom je to prostě krátké a vysoké SUV, což jsou aspekty, které nutí výrobce k mnoha kompromisům ohledně prostoru i jízdních vlastností. A právě díky nim se auto zdá být poněkud nevyrovnané. Ale nedá se svítit, tak je to teď v módě. Přečíst celou recenzi…
Test Škoda Kamiq Monte Carlo 1.5 TSI 110 kW DSG (2022)
Testovaný Kamiq Monte Carlo dostal základní 17″ kola, ale pokud budete chtít, můžete si připlatit i za větší 18″. Ani na sedmnáctkách ale auto nevypadá špatně a navíc je podvozek díky tomu docela příjemný. Jeho naladění není úplně komfortní, je spíše tužší, ale tlumiče a pružiny spolu velmi dobře fungují a kola se drží neustála povrchu, po kterém jedou. Jistota je z naladění podvozku cítit každým kilometrem.
Kamiq ale není auto, se kterým budete chtít jezdit rychle. Je to spíše auto, které vás v klidu a v pohodě doveze do jakéhokoliv cíle vaší cesty. Stylově a bezstarostně. Je to auto, které za volantem nepobaví. To od něj ale nikdo nečeká, ba právě naopak, tohle auto je dobré, ničím posádku vyloženě neštve nebo netrápí. Přečíst celou recenzi…
Odborné video recenze
2019 Škoda Kamiq 1.0 TSI 85 kW, 4K POV TEST: Je libo crossover?
Škoda Kamiq 1.5 TSI Monte Carlo – Jiné auto, než jsem čekal – CZ/SK
Škoda Kamiq jazda – Maroš ČABÁK TOPSPEED.sk
Test Škoda Kamiq TDI – základnú verziu radšej neberte
SKODA Kamiq 1.0 TSI Style DSG – TEST – GARAZ.TV – Šulko
Škoda Kamiq 1.0 TSI 70 kW vs 85 kW TEST: Skromnosť mu svedčí
Hodnocení a recenze uživatelů
Zatím nejsou žádné recenze. Buďte první, kdo ji napíše.