Suzuki Vitara
Recenze a hodnocení: 92 %
Popis Suzuki Vitara
Suzuki Vitara je vozem z kategorie malých SUV a vyrábí se od roku 1988. Druhá a třetí generace vozu byla pojmenována Suzuki Grand Vitara, současná čtvrtá generace je ale opět bez předpony. Vitara je nejprodávanějším modelem značky. V druhé polovině roku 2018 prošla Vitara modernizací. Mezi přednosti modelu patří přehledná karoserie, bezpečnostní výbava, pohodlný podvozek, přesné řízení, atmosférický motor, nízká spotřeba a jízdní vlastnosti na silnici i v terénu. Vitara už není teréňákem, nýbrž pohledným městským crossoverem – těžko najdete jiné auto v této kategorii s tak osobitým mixem sportovnosti, úspornosti a bohaté výbavy. Bonusem jsou pak velké možnosti personalizace.
Hlavní výhody
- Obratnost a ovladatelnost
- Návrat poctivého automatu
- Příjemný a dynamický pohon
- Slušná spotřeba paliva
- Na crossover i přes vlečenou zádní nápravu dobré jízdní vlastnosti, přesné řazení a na rozdíl od němců i nějaký ten cit a odezva od řízení
- Přesná manuální převodovka
- Pohodlná sedadla
- Výborný výhled z vozu
- Světelný a dešťový senzor fungují jak mají a neotravují život
- Dobře umístěná parkovací kamera
- Automatické spínání 4×4
Hlavní nevýhody
- Zpracování interiéru
- Nemožnost snadného plachtění
- Komfort na rozbitých cestách
- Základní výbava
- Po 3000 km se začaly objevovat různé pazvuky v interiéru
- Na dálnici vysoký valivý a aerodynamický hluk, pokud auto odhlučníte výrazně se to zlepší
- Velmi tenký a měkký lak náchylný na škrábance a ťukance od kamínků
- Zamrzávající infotainment
- Odlesky palubního dekoru
Odborné recenze
TEST Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid 4×4 6AT – Best of Vitara!
Martin Vaculík před časem režíroval vydání speciálu Světa motorů s dodatkem Technika, kde bylo hlavním tématem pětatřicet vozů, které si kupte, než nám je zakážou. Zkrátka taková auta, která při nezanedbání servisu vydrží celý život. A asi vás nepřekvapí, že Vitara v tomto výčtu nechyběla.
Není to výstřelek nejmodernější techniky, určitě byste z fleku vyjmenovali řadu modernějších, rychlejších nebo komfortnějších aut. Mám-li ale snažení Suzuki hodnotit jako celek, vidím jedno z posledních „normálních“ aut, které splní přesně to, co běžný motorista potřebuje. A dokonce to okoření špetkou zábavy, neboť podobně obratných SUV byste dnes opravdu nenašli moc. Na hybrid si jde zvyknout, v praxi vás spíše než nějaká závratná úspora paliva potěší okamžité reakce na plyn a lineární charakter motoru, stejně jako sladění s automatem.
O lacinějších detailech v interiéru už byla řeč, vždyť taky od premiéry Vitary uběhlo šest let. Na těchto nedostatcích Japonci mezigeneračně snad zapracují, stejně jako na celkovém odhlučnění kabiny. Neměli bychom zapomínat, že pořád hovoříme o SUV se základní cenovkou pod půlmilionem a čtyřkolce (od vyšší výbavy Premium) za méně než 550.000 Kč. Před pár lety možná ještě hodně peněz, ale v dnešním automobilovém světě jedna z nejlepších nabídek. Přečíst celou recenzi…
Suzuki Vitara 1.6 – zkušenost majitele po 3 letech od koupě
Klady vozu:
• úžasný, nesmrtelný atmosférický motor s nádherným zvukem a lineárním nárůstem výkonu, má trošku delší převody (při 130 km/h točí cca 3200 ot/min), při potřebě zrychlení je třeba podřadit a nebát se vyšších otáček.
• Spotřeba okresky 5,5l/100km, město 7l/100km, dálnice 6,5-7,0l/100km – spotřeba se odvíjí od cestovní rychlosti.
• Na crossover i přes vlečenou zádní nápravu dobré jízdní vlastnosti, přesné řazení a na rozdíl od němců i nějaký ten cit a odezva od řízení.
• výborně svítící potkávácí LED světla (naopak dálková jsou slabota, dal jsem ihned lepší žárovky, ale stejně nic moc)
• jednoduše ovladatelná navigace, klima, vše je po ruce a lehce nastavitelné
• přesná manuální převodovka
• pohodlná sedadla
• výborný výhled z vozu
• světelný a dešťový senzor fungují jak mají a neotravují život
• dobře umístěná parkovací kamera
Zápory:
• po 3000 km se začaly objevovat různé pazvuky v interiéru, většinu jsem naštěstí doma vyřešil vytlumením, podlepením atd … jednalo se hlavně o dveře, plato kufru, palubní desku, B sloupek. Pokud vám vadí drnčení plastů jako mně, tak Vitara nejspíš není auto pro vás.. je to v tomto takové DoDo … Dodělej Doma..
• Na dálnici vysoký valivý a aerodynamický hluk, pokud auto odhlučníte výrazně se to zlepší.
• Díky tužšímu podvozku na R17 ( i přes rozměr 215/55) cítíte doslova každou díru a výmol..
• Při spuštění klimy při větších teplotách písknutí (údajně) spojky kompresoru
• Ze začátku šla obtížně zařadit druhá rychlost (vlastnost převodovky), časem se zlepšilo
• Velmi tenký a měkký lak náchylný na škrábance a ťukance od kamínků … voskovat auto 2x ročně je zde téměř nutnost …
• Sedadla z eko-koženky, která vám časem začne praskat
• Palubní PC se ovládá tyčinkami za volantem jako v pravěku.
• V zimě pískají zadní brzdy … děje se to u většiny vitar
• Radar (protikolizní systém) způsobuje často falešný poplach (značka, svodidla atd …), při horším počasí se deaktivuje a nefunguje nebo pokud je více zašpiněn.
• Zamrzávající infotainment, lze ovládat pouze přes tlačítka na volantu než se zrestartuje vypnutím a zapnutím auta, vypnutí autorádia většinou nepomohlo.
• Slabší dálkové světla oproti LED potkávácím.
• Hlídání tlaku v pneu přes snímače tlaku, při koupě druhé sady jsem kvůli této zbytečnosti byl nucen koupit další 4 senzory (1 ks – cca 900 Kč), naštěstí se senzory samy spárovaly. Bez senzorů je na palubním PC trvale oranžová chybová hláška.
I přes drobné nedostatky jsem s autem jako celkem byl spokojen a věřím, že i do budoucna to bude velice spolehlivé auto. Přečíst celou recenzi…
Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid – stále tak dobrá
Vitara prošla modernizací a přináší mild-hybridní pohon, jako jedinou dostupnou volbu. Jeho benefit je v úspoře paliva a zlepšení dodávky síly motoru. Energii získanou z brzdění využije při rozjezdu. Jeho projevem je větší než malé brzdění, které nemusí být každému po chuti, takže určitě doporučím si tohle vyzkoušet. Jinak zůstává Vitara skvělým SUV, které nemusí v reklamě říkat, že je “městským” SUV, aby po ní nikdo nic v terénu nechtěl. Naopak. Terén je jí stejně vlastní, jako silnice. A v nejvyšší výbavě za 576 tisíc?! Kam jinam by měly mířit vaše kroky než do Suzuki autosalonu 🙂 Přečíst celou recenzi…
Test Suzuki Vitara: S trochou elektřiny, v automatu a s poměrně obyčejným interiérem
Mnozí budou namítat, že především pro oldschool interiér bude Suzuki Vitara určena jenom pro věrné fanoušky značky. Pár desítek kilometrů ale ukáže, že podobné přirovnání bylo velkou chybou a tyto hlavní nedokonalosti autu odpustíte. Se svým vzhledem a zavazadelníkem 375 litrů se asi nestane milovníkem rodiny při cestě na dovolenou, ale jinak ukáže svou celkovou všestrannost. A to za poměrně slušnou cenu 677 900 Kč, což byla cena naší testovací verze bez příplatků. Základ s testovanou motorizací lze pořídit za částku lehce přes 600 tisíc a úplný základ 4×2 s manuálem za méně než 500 000 Kč. I to je zajímavá argumentace ve chvíli rozhodování, zda za to Suzuki Vitara opravdu stojí. Naše odpověď je jasná – rozhodně ano. Přečíst celou recenzi…
Recenze Suzuki Vitara LY
Bohužel nejsem přímý majitel auta, ale i tak s ním mám najeto něco kolem 45tis km.
Vitara je výborný pracant, ale rozhodně se nejedná o nudné auto. S atmosferickou 1,6 samozřejmě nebudete předjíždět třílitry na dálnici, ale rozhodně je můžete v zimě tahat z pangejtu.
Řekl bych, že Vitara je v podstatě univerzální auto.
Na vzdory poměrně krátké zádi není problém sbalit 4 lidi na dovolenou, převézt cokoliv většího a zároveň za sebou netáháte kufr kombíku.
Na silnici si vede opravdu obstojně, jak ve městě, kde si sice vezme necelých 8 litrů, ale za tu cenu jede opravdu svižně, hlídá okolí a v případě nutnosti Vás nejdřív seřve a poté začne automaticky brzdit 😀
Na dálnici se projevují typické rysy atmosferického motoru, zkrátka nepodtáčet. Ve chvíli, kdy se dostane nad hranici 2,5tis ot/min, začne tahat klidně až k redline s krásným zvukovým doprovodem. Věc, která se na dálnici projevuje ve větším měřítku je bohužel aerodynamika, která u Vitary není úplně nejlepší, a připadáte si trochu jako ve Volvu 240. Dálnici zvládá se ctí, ale není to limuzína na cestu po Evropě.
Kde ovšem exceluje jsou polní cesty, sníh, lesy a jakékoliv hrboly na silnici včetně retardérů.
Nejedná se o offroad, ale se spojením nízké pohotovostní hmotnosti a náhonem na všechna kola jsem nikdy neměl problém cokoliv vyjet. Pravda, v hlubokém sněhu jsem zůstal na břiše, ale vyhrabal jsem se.
Pokud bychom se vrátili k té zábavnější části, ideálním prostředím byl zasněžený polygon, kdy při uzávěře mezinápravy a vypnutí asistentů bylo možné auto rozhodit téměř k 90° oproti směru jízdy a pod plynem s kontra zase srovnat.
Bohužel tak, jako každý Japonec, sem tam se na podvozku objevuje trocha koroze, naštěstí to není nic hrozného, ale je potřeba na to myslet.
Vzhledem k tomu, že motor je stará koncepce nesmrtelného čtyřválce, nebojím se říct, že přežije převodovku, možná i kastli.
Interiér u Vitary je zpracovaný zejména z plastu, volant je obšitý kůží, která se bohužel ráda loupe, to ovšem není takový problém nechat přešít, na rozdíl třeba od sedaček, které naštěstí drží a spojení středu alcantary s koženým bočním vedením je esteticky pěkné, pohodlné a ani se v tom člověk tak moc nepotí.
Co bych z interiéru vytknul je snad jen cvakání čehosi ve středovém panelu kolem hodin, naštěstí to není výrazný zvuk a moc to neruší.
Co se týče světel, doslova oslňující ledky bohužel doplňují halogenové dálkové, které jsou sice dobré, ale tím to končí.
Když to shrnu, autu opravdu nemám co vytknout, zažilo se mnou snad všechny povětrnostní podmínky, jízdu od opravdu klidné, po agresivní a nikdy se mi nestalo, že by mi něco vyloženě vadilo.
Za tu dobu, co s ní jezdím bych řekl, že už je to víc parťák, který mi opravdu sedl, než auto pro přesun. Přečíst celou recenzi…
SUZUKI VITARA 1.4 BOOSTERJET HYBRID 6AT: VELMI KOMPLEXNÍ A HLAVNĚ ROZUMNÁ VOLBA
Pokud si vezmeme v potaz cenovku, která je u této konfigurace okolo 650 000 Kč, tak s klidným svědomím můžeme říct, že ano. Auto se chová dobře, jízda v něm je příjemná, zastavíte s ním jednoduše i ve městě. Motor je velmi dynamický a nástup výkonu je přirozený, mild-hybrid nezpůsobuje příliš nekonzistentní chování a jeho efekt je spíše pozitivní. Mně se s autem jezdilo velme dobře. Pokud interiéru odpustíme zástavbu převážně levného tvrdého oplastování a velmi základní zpracování displeje infotainmentu, budeme i uvnitř spokojení. Vitara si ode mě zaslouží uznání, a to mimo jiné díky úctyhodnému navázání na předchůdce, který byl doslova legendárním vozem. I současná generace jede částečně v heslu „stará škola“ a dle mého názoru si najde hodně zájemců. Přece jenom je to crossover pro rodinu, který umí jet za málo, umí zrychlit, jet v terénu, vejde do něj i s tou rodinou a nezruinuje váš domácí rozpočet. S cenovkou aktuálně začínající na 477.900 Kč se dost možná jedná o jednu z nejrozumnějších možností dnešního automobilového světa, a tka nezbývá než pronést: „Pospěšte si, nebudou…“ Přečíst celou recenzi…
Test Suzuki Vitara 1,4 BoosterJet AllGrip. Lepší, než byste čekali
Suzuki Vitara je výborný univerzál, který si na nic nehraje a umí pobavit řidiče. Nový motor je opravdu povedený a autu dává skvělou dynamiku. Na silnici se auto pohybuje a s nečekanou radostí a terénu se nebojí. Pokud vybíráte malé SUV, Vitaru nepřehlédněte. Přečíst celou recenzi…
Test – Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet HYBRID: Výborná na silnici i mimo ní
A na kolik vás nová Vitara vyjde? Motorizace je jediná, na ní tedy neušetříte. Můžete ale zvolit manuál i automat. Základní výbava nenabízí pohon všech kol a ve výbavě Comfort tak stojí 473 900 Kč. I v této výbavě najdete třeba automatickou klimatizaci, LED přední světla (která svítí opravdu výborně) a adaptivní tempomat. S naprosto univerzálním využitím se ale pojí pohon všech kol. Pak vás vyjde na 559 900 ve výbavě Premium.
Já měl k dispozici výbavu Elegance, která je jen o 20 tisíc draží, než Premium. V ní získáte vestavěnou navigaci, která je však díky podpoře Android Auto a Apple CarPlay téměř zbytečná, sedačky a loketní opěrky ze syntetické kůže a blinkry v zrcátkách. Ta nejvyšší se jmenuje Elegance Panorama a jak název napovídá, nabídne panoramatické střešní okno.
Jakou výbavu zvolíte je na vás. V každém případě získáte ale skvělého parťáka do každé situace. Jak do města, kam se hodí mild-hybrid a rozumná velikost, tak na dálnici, kde můžete klidně obsadit levý pruh. A samozřejmě na okresky a mimo ně. Je to prostě Vitara. A ta se hodí všude. Přečíst celou recenzi…
Test Suzuki Vitara 1.6 DDiS 4×4 AllGrip
Konečně přichází hodnocení jízdních vlastností. Redakčním testem prošel dieselový agregát, který může na první dojem působit trochu hrubším, chlapským chodem. Při vyšších otáčkách a sepnutí turbodmychadla se Vitara zázračně promění v rychlík, který nabídne “slušnou porci řidičské zábavy”. Jízdní režim Sport, který nabízí ostřejší reakce plynového pedálu a změnu přenosu sil na zadní kola potěší i dynamicky založené řidiče.
“Právě tento režim dokáže ve spojení s přesným řízením Vitary a brilantním pohonem všech kol 4×4 AllGrip rozdávat radost na všechny strany. Při rychlém průjezdu zatáčkou je krásně cítit práce zadní nápravy, která vůz „tlačí do zad“. Pohon všech kol se skvěle osvědčil i při jízdě v terénu, kdy nás Vitara ani jednou nenechala na holičkách a ochotně projížděla i rozbité lesní cesty”, uvedl Petr Míka.
Pátý převodový stupeň (u testovaného modelu) je dle hodnocení dostatečně dlouhý, aby ani při dálniční svižné jízdě nehnal do vysokých otáček. Spotřeba vozu se po redakčním testu ustálila na průměrných 6,2 l na 100 km, což je vzhledem k dynamické povaze testovací jízdě redaktora Autoroad.cz skvělá hodnota. Přečíst celou recenzi…
TEST: Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet – Nevídaná radost z jízdy, kterou vám drobné nedostatky nezkazí
Původně jsem chtěl pojmout recenzi Vitary stručně a zaměřit se pouze na to nejdůležitější, nakonec jsem ale nevěděl, co vlastně vypustit. Vitara je totiž skvělým vozem a na dnešní dobu poměrně atypickým. S noblesou totiž zvládá jak jízdu po městech, okreskách i dálnicích, ale i pohyb v lehčím terénu. A možná by zvládla i terén náročnější, pokud by dostala vyšší světlou výšku. To by se ale jistě negativně projevilo na jízdních vlastnostech v ostřejším tempu, kdy vás Vitara zaručeně překvapí svou agilitou, chutí do otáček a hlavně charakterem, který se dle mého z aut poslední dobou vytrácí.
A k tomu charakteru samozřejmě patří i drobné chyby, kterým se ani Vitara nevyhnula. Výše v textu jsem jich už několik zmínil a nejspíš by se jich ještě pár našlo. Ve většina se však jedná o naprosto triviální záležitosti, které vám potěšení z jízdy prostě nemohou zkazit. Ať už se jedná o zvláštní skloňování hlasových pokynů navigace ( „pokračujte po dálnici osmý“), až po nutnost občas zavírat dveře s trochou důrazu, neboť v Suzuki chybí ventil pro vyrovnání tlaku. Zkrátka drobnosti.
Uvnitř Vitara potěší dobrou ergonomií, kvalitním zpracováním a příjemnými materiály. Ani s místem to není špatné a jsem si jist, že tříčlenná rodina rozhodně nebude mít problém se sbalit ani na delší dovolenou. Pokud je vás v domě či bytě víc, pravděpodobně si dříve či později budete muset pořídit ještě střešní box. Investice do něj se však jistě vyplatí i po finanční stránce.
Na to, co Vitara nabízí, je totiž její cena dle mého velice slušná. Jistě, na trhu možná seženete i prostornější kompaktní SUV, ovšem jejich cena bude nejspíš již v základu vyšší. A to ani nemluvíme o příplatkové výbavě v podobně bezpečnostních a asistenčních systémů, kterých Vitara nabízí skutečně mnoho. Tohle auto se zkrátka Suzuki povedlo. Přečíst celou recenzi…
TEST SUZUKI VITARA STRONG HYBRID: NOVÁ CESTA K ÚSPORÁM
Strong hybrid nahrazuje dosavadní mild-hybrid 1.4 s automatickou převodovkou a daří se mu srazit průměrnou spotřebu o 0,3 l/100 km – na 5,4, resp. 5,9 l/100 km podle toho, zda zvolíte pohon předních nebo všech kol. Není to mnoho, ale každé deci a gram CO2 se dnes počítají. Zhoršila se ale bohužel dynamika – tím, že jde o kilowattově slabší pohon, se Strong hybrid dostane na stovku za 12,7, resp. až za 13,5 sekundy, opět v závislosti na tom, pohon kolika náprav zvolíte.
Vitara ale není duší sportovec, nikdy nebyla, její přednosti byly jinde. Vždy zasloužila pochvalu za svůj neotřelý vzhled, vnitřní prostor, který nabízí dostatek místa vpředu i vzadu a možnost zvolit skvěle fungující pohon všech kol. Díky přijatelné hmotnosti je obratná ve venkovských zatáčkách i v městském provozu. K tomu nabídne i obstojný komfort a zejména bohatou výbavu. Už v základu je armáda asistenčních systému od nouzového brždění přes systém udržování v jízdním pruhu až po systém rozpoznávání dopravních značek. Nechybí automatická klimatizace, dešťový senzor či adaptivní tempomat.
Nový strong hybrid startuje na částce 615 000 Kč s pohonem předních kol, a to ve výbavě Premium, která zahrnuje navíc sledování mrtvého úhlu a prostoru za vozidlem, zadní parkovací kameru, bezklíčové startování, vyhřívání předních sedadel nebo 17palcová kola. Za čtyřkolku je třeba připlatit 65 000 Kč. Komu by nevadilo manuální řazení, může si stále pořídit i původní mild-hybridní verzi, která jako předokolka vyjde na velmi konkurenceschopnou cenu od 511 900 Kč. Přečíst celou recenzi…
Odborné video recenze
TEST Suzuki Vitara 1,4 BoosterJet AllGrip
Test modernizované Vitary s nejsilnějším motorem a pohonem všech kol. Po dlouhé době auto, které si na nic nehraje a je perfektně univerzální. Velké překvapení. Článek je k přečtení na www.autojournal.cz
2020 Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet HYBRID, 4K 60 FPS POV TEST: Parťák do každé situace
Hodnocení a recenze uživatelů
Suzuki Vitara elegance 2023
Nebudu komentovat co je na vozidle dobré, pouze co je špatně.
1/ Sklápění zpětných zrcátek – to asi někde soudruzi z japonska udělali chybu. Byl by problém sklápět a vyklápět zrcátka automaticky? To by bylo asi za ty peníze moc. Je bezesporu lepší furt přepínačem zaklápět a vyklápět. To mi mozek nebere.
2/ Přední hlavní osvětlení – měnil jsem z obyčejné Fábie na Suzuki a svítivost světel je, řekl bych na úrovni starých halogenů. (porovnávám Led vs Led). Zejména dálkové světla jsou skoro k ničemu. V servisu prohlásili, že je vše OK. Vzhledem k tomu, že světla jsou zalepená není ani možnost posílit kvalitnějšíma žárovkama. Je sice hezké, že je to 4×4 ale když je špatně vidět tak je asi lepší vůbec nejezdit. Možná tak domontovat přídavná dálková světla.