
Toyota RAV4
Recenze a hodnocení: 96 %

Popis Toyota RAV4
Toyota RAV4 se vyrábí již od roku 1994 a v roce 2018 přišla na trh zatím poslední, pátá generace. Auto se chlubí stálým pohonem všech kol (označení 4 v názvu) a RAV znamená Rekreačně Aktivní Vozidlo (auto pro volný čas). RAV4 je cenově dostupné rodinné SUV, které nabízí prostornou kabinu, velký zavazadlový prostor a chytrý hybridní pohon, který vám ušetří nějakou tu korunu. Od konkurence se odlišuje velmi výrazným agresivním vzhledem, auto je svižné a předjíždět s ním nebude problém. Některé crossovery jsou však zábavnější co se jízdních vlastností týče. Jako rodinný dostavník však funguje velmi dobře a prostoru nabízí dostatek.
Hlavní výhody
- Kvalitní hybridní systém s kultivovaným projevem
- Intuitivní ovládání
- Přijatelná spotřeba
- Prostorný interiér s praktickým řešením
- Kvalitně zpracovaný interiér vč. použitých materiálů
- Pohodlný podvozek
- Nepřehlédnutelný design
- Propracovaný hybrid
- Prostornost
- Armáda asistentů
- Příznivá cena
- kvalitní audiosouprava JBL
Hlavní nevýhody
- Hybridní pohon na dálnici
- Grafika infotainmentu a displeje v přístrojovém štítu
- „Zastaralé“ interiérové prvky
- Průměrná dynamika
- Tvrdý podvozek
- Některé prvky interiéru
- Slabší infotainment
- Omezené možnosti čtyřkolky
Odborné recenze
Toyota RAV4 2.5 Hybrid – velkoryse pojaté SUV
Toyota RAV4 je vozem, kterému v podstatě nelze nic zásadního vytknout. Ano, motor není až tak dynamický, infotainment je zastaralý a graficky nevzhledný, leč plně funkční, a přestože jde o vůz s hybridním pohonem, na dálnicích si při „neopatrné“ jízdě vezme více pohonných hmot, než byste asi od hybridu očekávali. Na druhou stranu se jedná o kvalitně zpracovaný vůz, jehož automobilka má s hybridními pohony největší zkušenosti (zhruba 20 let a více než 15 mil. prodaných hybridních vozů), nabízí velmi komfortní svezení, příjemný prostor pro cestující a dostatek místa pro zavazadla, dobré jízdní vlastnosti a nepochybně i líbivý design. Stejně jako každý jiný vůz má a bude mít své oblíbence i odpůrce, ale my se přikláníme k té první skupině.
Koho přesto hybridní verze RAV4 nepřesvědčila, může se poohlédnout po možná největším konkurentovi, kterým je Honda CR-V hybrid, která má velmi podobnou spotřebu, stejně komfortní podvozek, ale při jízdě působí o něco živějším dojmem. Přečíst celou recenzi…
Toyota RAV4 Black Edition: A žili spolu šťastně až do smrti
Nechci psát román, takže přišel čas vymotat se z úvah a předložit pointu, která nebude příliš překvapivá. Po týdnu soužití s Toyotou RAV4 začínám tušit, proč si ji koupilo deset milionů lidí. Je to asi nejvíc mainstreamové auto, v jakém jsem kdy seděla. Není na něm vůbec nic výjimečného. A právě proto je jako spotřebič G.E.N.I.Á.L.N.Í.!
Všechno extraordinérní vás časem nevyhnutelně začne iritovat, přinejmenším v některých situacích. Moc malé, moc velké. Moc hlučné. Moc nápadné. Moc složité… Toyota dokonale trefuje rovnováhu tam, kde ničeho není moc a zároveň ani málo. Pokud budete hledat auto, které není zábavné, zajímavé ani charakterní, zato bude fungovat a ničím vám nepoleze na nervy, Ravku vřele doporučuju. Budete spolu šťastni. Přečíst celou recenzi…
Test Toyota RAV4 (2021): ekologické SUV do města
Toyota RAV4 je povedené auto. Je to překvapivé, ale nejvíce své dovednosti předvede ve městě, kde umí jezdit tiše, hbitě a s nízkou spotřebou. Tady s ní budete spokojeni. Pokud naopak často jezdíte dálnice, spíše hledejte v naftových vodách, tohle není doména hybridu. Ani mimo pevné cesty se neztratí, pořád nabídne slušnou světlou výšku a pohon všech kol. Přečíst celou recenzi…
Test Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid, I ❤️ HYBRID?
Test ojetiny Toyota RAV4: Spolehlivost a komfort na prvním místě
Takže ano, i velké SUV umí být ekonomické, svižné a kultivované. V případě modelu RAV4 musíte udělat jisté kompromisy ve zpracování interiéru, jinak se ale jedná o příjemné auto pro každodenní život. Jen nečekejte zábavu nebo emoce. Ty vám opravdu nenabídne. Přečíst celou recenzi…
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT 4×4 Adventure – Příjemný univerzál se stylovější tváří
Provedení Adventure si můžete objednat výhradně jako hybrid s pohonem všech kol. O této technice jsme toho už napsali mnoho, takže jen stručně připomenu, že ústrojí se skládá z 2,5litrového zážehového čtyřválce s proměnným časováním ventilů, který pracuje v Atkinsonově cyklu a kombinuje přímé a nepřímé vstřikování. Maximální výkon spalováku činí 130 kW.
Pomáhají mu ještě dva elektromotory, jeden má 88 kW, druhý, pohánějící zadní kola, pak 40 kW. Maximální systémový výkon dosahuje 163 kW.
Soustava zahrnuje malou trakční baterii, díky níž hybrid umí za určitých okolností jezdit čistě na elektřinu. Elektrické cestování si můžete vynutit sami stisknutím tlačítka EV Mode, ale ne vždy se to třeba kvůli vysoké aktuální rychlosti nebo stavu nabití akumulátoru podaří. A když už ano, pak stačí trochu víc přišlápnout plynový pedál a auto samo okamžitě zapojí spalovací motor.
Ale i když jsou elektrické schopnosti významně omezené, možná by vás překvapilo, jak často se jen elektřina dostává ke slovu. Toyota totiž spalovací motor odpojuje, jak jen může. Pokud si dáte záležet na práci s plynem a okolnosti to dovolí, zvládnete na ni ujet i stovky metrů. Mně se dokonce povedlo přejet bez jediné kapky benzinu noční okresní město z jednoho konce na druhý. Přečíst celou recenzi…
Test Toyoty RAV4 Adventure: Všestranné hybridní SUV potěší myslivce, dobrodruhy i rozmazlené Pražáky
Jak už jsme avizovali v titulku, Toyota RAV4 Adventure je neuvěřitelně všestranné SUV. Díky robustnější karoserii, inteligentnímu pohonu všech čtyř kol a výkonnému pohonnému ústrojí zvládá absolvovat i těžší terén. Tím potěší zejména myslivce nebo třeba dobrodružné výletníky. Zároveň ale nabízí komfort a jízdní vlastnosti prémiových vozů, čímž ukolébá i ty nejnáročnější obyvatele velkých měst. K tomu všemu je nesmírně atraktivní a prostorná. No, není divu, že je Toyota RAV4 nejprodávanějším SUV světa… člověka totiž vůbec ničím neštve. Přečíst celou recenzi…
Nabíjecí, nebo klasický hybrid? Test Toyoty RAV4 dvakrát jinak
V případě hybridu je blízkým konkurentem Honda CR-V, která dokáže jezdit bez problému pod šest litrů a je i praktičtější co do přepravy rodiny, ovšem zvuk jejího motoru a také infotainment jsou trochu otravnější. Plug-in hybrid má zase rivala třeba v Hyundai Tucson Plug-in, který oproti RAV4 nabídne menší dojezd na elektřinu, ale zaujme luxusnějším dojmem v kabině, pár chytrými vychytávkami a velmi odvážným designem.
S „ravkou“ nicméně v žádném případě neuděláte chybu, vyjma světel jsou obě její elektrifikované verze příjemné. Plug-in hybrid bych do své garáže zvolil radši pro jeho vyšší výkon a nižší, potenciálně téměř nulovou spotřebu benzínu. Přečíst celou recenzi…
Odborné video recenze
TEST – Toyota RAV4 Plug-in Hybrid – 306 KONÍ? TO BYS NEŘEK! CZ/SK
Toyota Rav4 je jedním z nejdéle jezdících hybridních SUV u nás. Nová doba si ale žádá nové přístupy, a tak se i Toyota uchýlila k nabídce plug-in hybridní verze. Ta je výrazně dražší než standardní model, nabízí toho ale mnohem víc. Jak obstojí v testu?
2019 Toyota RAV4 2.0 Valvematic 2019, 4K POV TEST: Když nechcete hybrid
Když se řekne Toyota, představím si hybrid. Prostě už je to pro mě takové synonymum. Ale tahle RAV4 byla jiná. Byla benzínová. A nebyla vůbec špatná!
Toyota RAV4 Hybrid AWD-i – SUV TEST – GARÁŽ.TV
Hybridná Toyota RAV4 predbieha v predajných číslach Prius. Medzigeneračne sa jej značne podarilo znížiť spotrebu, zlepšiť jazdné vlastnosti a krajšie ju zabaliť. RAVku sme nepriamo porovnali s jej hlavným konkurentom Hondou CR-V. Absolvovali sme s ňou rovnaké disciplíny v rovnakých prostrediach.
TEST Toyota RAV4 Hybrid
Test nové Toyoty RAV4 hybrid s náhonem předních kol. Spojení 2,5 litrového benzínu s elektromotorem zatím nikdy nebylo tak dobré. Nový model také boduje kvalitním interiérem a pohodlným podvozkem. Jak si stojí v porovnání s hybridním CR-V? Dozvíte se v testu.