
Volvo XC60
Recenze a hodnocení: 94 %

Popis Volvo XC60
Volvo XC60 je vozem z třídy luxusních kompaktních SUV crossoverů vyráběných od roku 2008. Současná druhá generace je na trhu od roku 2017. Volvo opět vyrábí krásná a inovátorská auta, kterým dokáže vtisknout duši a XC60 není vyjímkou.
Auto zvládá jakékoliv podmínky, ať už jste ve městě nebo na dálnici. Pokud budete srovnávat jednotlivé kategorie, pak pravděpodobně v každé najdete jedno auto, které je v dané kategorii lepší, nenajdete však žádné, které je ve všech směrech stejně dobré jako právě Volvo XC60. Navíc má integrované trysky ostřikovačů přímo do stěračů!
Hlavní výhody
- Velmi pohodlné a rafinované
- Vytváří auto na dlouhé vzdálenosti
- Stylová kabina
- Míra pasivní bezpečností
- Výhled z vozu
- Síla brzd
- Vnější design
- Schopnosti podvozku v zatáčkách
Hlavní nevýhody
- Automatická funkce Geartronic může být pomalá
- Příliš velká kola v testované specifikaci
- Hluk při jízdě
- Uskákaný podvozek na dírách
- Stáří interiéru
- Rozvrzanost plastových výplní dveří
Odborné recenze
Testujeme ojeté SUV Volvo XC60 – když dobře koupíte, budete ho milovat
Crossover Volvo XC60 je zajímavá alternativa německé prémiové konkurenci. Obrovkou výhodou bývá naprosto jasný původ vozu a originální kilometry. S Volvy se obecně na trhu nepodvádí tolik jako například s vozy koncernu VW nebo s bavoráky. I tak si ale dejte pozor, co a od koho kupujete, raději se obraťte na známého prodejce, který poskytuje záruky a svá auta prověřuje. Ceny sice budou trochu vyšší, ale právě u Volva by se vám příplatek za jasný původ měl vyplatit. Kvalitní auta si totiž docela dobře drží cenu a patří k těm žádaným. Z motorů doporučujeme naftový pětiválec. Pamatujte na výměnu rozvodů pomocných agregátů a výměnu oleje v automatu, pokud kupujete vůz se samočinným řazením. Jinak je to spolehlivé auto a určitě zájemce potěší i to, že drtivá většina aut na trhu má bohatou výbavu včetně navigace, vyhřívaných sedadel, tempomatu a kvalitního audio systému. Přečíst celou recenzi…
Test ojetiny Volvo XC60 D5: Hlavně pohodlně
Volvo XC60 je známé svou spolehlivostí a velmi dobrou kvalitou naftových pětiválců. Jediným zmíněným problémem na různých fórech jsou brzy odcházející zadní ložiska, která poznáte podle hučení. Na škodu není zkontrolovat kladku řemene, ta se má podle odborníků měnit po 60 000 kilometrech. Životnost motoru prodloužíte pravidelnými a včasnými výměnami oleje, osobně bych nepřekračoval 15000 kilometrů.
Mým favoritem je pětiválec 5D AWD s výkonem 136 kW. Spokojeni však budete s téměř všemi pohonnými jednotkami a pouze nejslabší D3 se 100 kW silou zrovna neoplývá.
Zážehové jednotky skvěle zastupuje spolehlivá atmosféra 3.2-litru a parádní třílitr s velmi slušným výkonem 224 kW. Přečíst celou recenzi…
TEST: Nová XC60 se Volvu povedla. Je to šikovné SUV s vybraným chováním
Volvo už před nějakou dobou „zavrhlo“ velké motory a i do svých nejdražších modelů montuje jen čtyřválcové agregáty. Výkon přitom dohání přeplňováním. A docela úspěšně. Tedy alespoň v případě testované motorizace T6, což je vrcholné benzínové provedení – pokud nebudeme počítat hybridní provedení s označením T8. Verze T6 je vždy spojena s pohonem všech kol, který zajišťuje mezinápravová spojka Haldex páté generace. To znamená, že se zadní kola připojují v případě prokluzu těch předních. Přečíst celou recenzi…
TEST Volvo XC60 D4 Zaostřeno na technologie
Celkově mě XC60 velmi překvapila, čekal jsem mnoho ústupků ve srovnání s vlajkovým modelem 90, ale nedočkal jsem se. Naopak mi přišlo, že ve Volvu XC90 sice trošku zmenšili, ale doladili podvozek i další nedokonalosti, a dodali ty nejnovější technologie. Švédi jsou si moc dobře vědomi, že postavili skvělé auto, a nechají si ho náležitě proplatit. Základní XC60 začíná na 1 255 900 Kč a je jasné, že s lepším motorem i výbavou půjdete stejně jako u všech konkurentů pořádně nahoru. Vzpomenout můžeme například na test BMW X3 M40i, jehož cena se vyšplhala až na úroveň takřka 2,4 milionu korun. V těchto kategoriích s lepšími výbavami a motory létají dost přemrštěné částky. Pokud ale chcete zůstat při zemi, Mercedes-Benz GLC začíná na 1 191 850 Kč a postarší Audi Q5 dokonce na 1 090 900 Kč. Věříme ale, že koho XC60 chytla za severský kus srdíčka jako nás, nějaká ta desetitisícovka nebude hrát větší roli. Přečíst celou recenzi…
Recenze a test Volvo XC60 2008 – 2017
Klady: Velmi pohodlné a rafinované. Vytváří auto na dlouhé vzdálenosti. Stylová kabina. R Designové modely vypadají sportovní. Jsou k dispozici verze s nízkými emisemi DRIVe.
Zápory: Do roku 2017 se D5 cítil. Automatická funkce Geartronic může být pomalá. Manipulace s více SUV než se sportovním vozem. Přečíst celou recenzi…
Volvo XC60 (2008 – 2017): Profil ojetiny
Volvo XC60 se nejčastěji prodávalo s naftovým pětiválcem, v němž dnes číhá jedna velká zákeřnost: selhávající kladka řemene pomocných agregátů. Sama o sobě by nebyla tak nebezpečná, kdyby se nedokázal spadlý drážkovaný řemen nasukovat pod spodní řemenici motoru a strhnout s sebou i řemen rozvodový. Problém s kladkou se překvapivě týká jen modernizovaných motorů plnících Euro 5, starších verzí (např. se 136 kW) ne.
Druhým problémem pětiválcových dieselů jsou klapky v sacím potrubí. Je-li po letech karbonem ochromena jejich hybnost, vylamuje se ovládací táhlo, v uložení klapek se naopak objevují vůle a netěsnosti. Volva mají klapky přímo v hlavě válců, výměna však není drahá: i s prací stojí zhruba čtyři tisíce korun. Přečíst celou recenzi…
Test ojetiny: Volvo XC60 D5 – odvěký hrdina
Přestože jsem z něj byl po delší cestě na českých okreskách unavený, musím objektivně zhodnotit, že z pohledu bazarové koupě jde o parádní volbu. Volvo XC60 je spolehlivé, bezpečné, v testované výbavě dokonce i velmi přitažlivé a hlavně – stojí méně, než Jihokorejská SUV ofenziva, která se s ním popravdě nemůže měřit. Přesně 490 000 Kč, tolik si za něj v Auto ESA říkají. A zmiňované problémy? Za většinou z nich stojí příliš velká kola, která se jako černý stín táhla napříč celým testem. Přesně takový jsem ale z Volva XC60 měl pocit. „Jen kdyby nebojovalo s těmi velkými koly…“ Přečíst celou recenzi…
Odborné video recenze
2018 Volvo XC60 T5 AWD, 4K POV TEST: Na vlně pohody a bezpečí
Volvo XC60 není jen zmenšená XC90. Je to samostatný model, který má své silné kouzlo. Zvláště v testované červené barvě a s motorizací T5.
VOLVO XC60 / recenze vozu / 2.4D
TEST: Volvo XC60 – Švédská noblesa
TEST VOLVO XC60 T8 – 3 motory, 2 pohony, 1 bezpečnosť a kvalita
Volvo XC60 je dve desaťročia jedným z naj produktov kategórie stredných SUV. T8 je vrchol ponuky. Má tri motory. Benzínový 4-valec turbo s 228 kW (310 k) a 400 Nm, 107 kW (145 k) elektromotor s 309 Nm a druhým el. motor pred 8st prevodovkou. Aj keď sa tieto údaje priamo nesčítavajú, táto mašina má viac než 400 koní a viac než 600 Nm. Test Volvo XC60 Pohon eAWD dokáže odpáliť 2,1 tonové SUV na stovku pod 5 sekúnd, no nedosiahne väčšie tempo než najslabšia Fabia. Prečo? Lebo Volvo sa pred rokmi zaviazalo, že všetky autá tejto značky budú mať max. obmedzenú na 180 km/h. Takže dnes všetky modely Volvo XC60 rýchlosť 180 km/h dosiahnu, každé v trochu inom čase. Dôvod na nespokojnosť? Áno. Dôvod nekúpiť ho? Nie. Ale stojí za zváženie, ktorú verziu brať.
Recenze Volvo XC60 – Světem SUV s Martinem Prokopem
První díl seriálu, kde hodnotíme SUV a své k nim dodá i ikona českého motorsportu Martin Prokop. První test je s Volvem XC60.
Hodnocení a recenze uživatelů
Zatím nejsou žádné recenze. Buďte první, kdo ji napíše.